•   Piątek, 13 września 2024
E-commerce

Zdjęcia czy wideo? Co lepsze dla sklepu internetowego?

Wątpiłeś w efektywność reklam wideo w środowisku sklepów internetowych? Bazujesz na zdjęciach i atrakcyjnej treści? Powinieneś się zapoznać z badaniem dotyczącym klipów wideo w promocji marki/firmy i zwrócić uwagę na procenty.

Według badania firmy Animoto z marca 2014 roku, które zostało przeprowadzone na ponad 1000 respondentach w USA, filmy wideo odgrywają zaskakująco dużą rolę w podjęciu decyzji o zakupie przez klienta.

  • 93 % respondentów uważa klipy wideo za pomocne w zakupach porównawczych;

  • 87 % respondentów uważa klipy wideo za pomocne w odnajdywaniu dodatkowych produktów tej samej marki;

  • 93 % respondentów korzysta z filmików instruktażowych dotyczących produktów, które zakupili;

  • 71 % respondentów zgadza się, że treści wideo produkowanych przez przedsiębiorstwa pozostawia ich z pozytywnym wrażeniem do marki/usługi/firmy;

  • 64 % respondentów uważa za pomocne oglądanie filmików danej firmy, by dowiedzieć się o niej więcej przed zakupem jej produktu;

  • 58 % respondentów uważa, że firmy produkujące materiały wideo są bardziej wiarygodne!

Materiały wideo nie tylko zwiększają sprzedaż naszych produktów, ale przede wszystkim budują pozytywny wizerunek naszej firmy w świadomości klientów. Mają znacznie większe oddziaływanie niż sądziło większość właścicieli firm bagatelizując i spychając na dalszy plan tworzenie klipów wideo.

Preferencje odbiorców na temat klipów wideo układają się w następujący sposób:

  • 83 % respondentów przyznało, że materiały wideo nie powinny przekraczać 5 minut (w tym czasie klient już zapewne podjął decyzję o zakupie danego towaru);

  • 42 % respondentów twierdzi, że w treści powinien znajdować się dodatkowy opis produktu lub demonstracja usługi.

Zatem zamiast zastanawiać się nad kolejnym wydatkiem na miejsca reklamowe – stwórz własny klip wideo. Dzięki tym badaniom wiemy, w co warto zainwestować. Dzisiejsi konsumenci wolą oglądać niż czytać, dlatego firmy muszą być elastyczne i starać się sprostać wszelkim oczekiwaniom, aby być dobrze odebraną i zapamiętaną.

Jeżeli zastanawiasz się nad spotem dla Twojej firmy, koniecznie sprawdź!

Zobacz również