Zdjęcia czy wideo? Co lepsze dla sklepu internetowego?
Wątpiłeś w efektywność reklam wideo w środowisku sklepów internetowych? Bazujesz na zdjęciach i atrakcyjnej treści? Powinieneś się zapoznać z badaniem dotyczącym klipów wideo w promocji marki/firmy i zwrócić uwagę na procenty.
Według badania firmy Animoto z marca 2014 roku, które zostało przeprowadzone na ponad 1000 respondentach w USA, filmy wideo odgrywają zaskakująco dużą rolę w podjęciu decyzji o zakupie przez klienta.
-
93 % respondentów uważa klipy wideo za pomocne w zakupach porównawczych;
-
87 % respondentów uważa klipy wideo za pomocne w odnajdywaniu dodatkowych produktów tej samej marki;
-
93 % respondentów korzysta z filmików instruktażowych dotyczących produktów, które zakupili;
-
71 % respondentów zgadza się, że treści wideo produkowanych przez przedsiębiorstwa pozostawia ich z pozytywnym wrażeniem do marki/usługi/firmy;
-
64 % respondentów uważa za pomocne oglądanie filmików danej firmy, by dowiedzieć się o niej więcej przed zakupem jej produktu;
-
58 % respondentów uważa, że firmy produkujące materiały wideo są bardziej wiarygodne!
Materiały wideo nie tylko zwiększają sprzedaż naszych produktów, ale przede wszystkim budują pozytywny wizerunek naszej firmy w świadomości klientów. Mają znacznie większe oddziaływanie niż sądziło większość właścicieli firm bagatelizując i spychając na dalszy plan tworzenie klipów wideo.
Preferencje odbiorców na temat klipów wideo układają się w następujący sposób:
-
83 % respondentów przyznało, że materiały wideo nie powinny przekraczać 5 minut (w tym czasie klient już zapewne podjął decyzję o zakupie danego towaru);
-
42 % respondentów twierdzi, że w treści powinien znajdować się dodatkowy opis produktu lub demonstracja usługi.
Zatem zamiast zastanawiać się nad kolejnym wydatkiem na miejsca reklamowe – stwórz własny klip wideo. Dzięki tym badaniom wiemy, w co warto zainwestować. Dzisiejsi konsumenci wolą oglądać niż czytać, dlatego firmy muszą być elastyczne i starać się sprostać wszelkim oczekiwaniom, aby być dobrze odebraną i zapamiętaną.
Jeżeli zastanawiasz się nad spotem dla Twojej firmy, koniecznie sprawdź!