•   Sobota, 9 listopada 2024
Podstawy SEO

Jak tworzy się nagłówki w tekstach?

Zapewne wiecie, że układ tekstu na stronie internetowej nie ma wielkiego znaczenia dla nas samych, lecz ma znaczenie dla algorytmów Google i czytelników. Jako, że wielu z Was interesuje się copywritingiem i wysyła nam zapytania mailowe, postanowiliśmy odpowiedzieć w formie krótkiego artykułu. Tematem przewodnim będzie tworzenie nagłówków w tekstach, które będą mieć ogromne znaczenie dla pozycji Waszej strony. Zapraszamy do lektury.

Nagłówek - czym on właściwie jest

Nagłówek to tak naprawdę tytuł tekstu, choć może być również śródtytułem. Jego rolą jest wskazanie robotom Google, że informacja zawarta w nagłówku ma swoje rozwinięcie w dalszej części artykułu. Odpowiednie podpisanie nagłówka ma też ogromne znaczenie, jeśli chcemy zwiększyć liczbę wyświetleń strony. Podamy to na przykładzie:

"Jak pozbyć się żylaków w tydzień? Oto nasze sposoby!"

Jak widzicie, tytuł artykułu sugeruje nam odkrycie prostych metod pozbycia się żylaków, ale jest też frazą, jaką internauci wpisują do wyszukiwarki Google. Jeśli kiedykolwiek chcieliście zrzucić kilka kilogramów, to co wpisywaliście do wyszukiwarki? Zapewne "Jak schudnąć x kilogramów w miesiąc" lub "najlepsze metody odchudzania". Przypomnijcie sobie, czy przypadkiem nie odwiedzaliście tych stron, w których tytuł artykułu był jego słowem kluczowym oraz całym sensem.

Sugeruj się artykułami z dużych portali

Zapewne widzicie, w jaki sposób największe portale informacyjne przekazują swoje wiadomości. Tytuł niemal zawsze buduje napięcie, a po kliknięciu "czytaj dalej" naszym oczom ukazuje się krótka lista zagadnień, która została poruszona w tekście - kolejny punkt do budowania napięcia i sposób na prostą mapę artykułu (co ma znaczenie dla Google). Postępując podobnie na pewno nasza wartość w oczach Google wzrośnie, ponieważ specjaliści na Onet.pl czy Wp.pl znają się na Content Marketingu w stopniu przynajmniej zaawansowanym.

Nagłówek artykułu ma ogromne znaczenie, bo ze swojego założenia ma przyciągnąć czytelników. Jeśli macie do nas dodatkowe pytania, to czekamy na nie w komentarzach!

Zobacz również