•   Piątek, 19 kwietnia 2024
Strony www

Czym jest konwersja na stronie www?

Trzeba przyznać, że w Internecie, tak jak w życiu codziennym, istnieją różne typy osobowości. Generalnie jedni użytkownicy są cierpliwi, inni porywczy. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy jednak lubi, gdy szanuje się jego czas. W związku z tym zrób ukłon w stronę osób odwiedzających Twoją witrynę i poznaj dwa słowa, które przyniosą Wam obopólne korzyści. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący współczynnika konwersji. Przeczytaj go koniecznie!

Czym jest konwersja?

Zacznijmy od tego, że konwersja to magiczne słowo, z którym zapewne zmierzył się każdy posiadacz strony internetowej, ale niestety nie każdemu dane było zrozumienie czym tak właściwie jest. Musisz wiedzieć, że konwersja to nic innego, jak wskaźnik pokazujący zaangażowanie potencjalnych i obecnych klientów firmy w wirtualną działalność przedsiębiorstwa. Inaczej, mówiąc prościej, ma ona miejsce w momencie, gdy użytkownik wykona na stronie internetowej pożądaną przez jej właściciela – a więc przez nas – czynność, którą może być przykładowo zamówienie danego produktu w sklepie internetowym, zapisanie się na listę subskrybentów lub też rejestracja w serwisie.

Co to jest współczynnik konwersji?

Generalnie rzecz ujmując współczynnik konwersji nie jest czymś abstrakcyjnym. Przede wszystkim wylicza się go ze specjalnego wzoru, według którego współczynnikiem konwersji jest iloraz ilości pożądanych przez nas czynności, jakie wykona na stronie użytkownik i ilości unikalnych odwiedzin na niej. Musisz wiedzieć, że wskaźnik ten jest jednym z najistotniejszych dla wszystkich właścicieli komercyjnych stron www. Dlatego też warto więc dbać o ciągłe poprawianie konwersji strony internetowej.

Dlaczego konwersja na stronie www jest niska?

Warto wspomnieć także o tym, że współczynnik konwersji nie bez powodu obniża się w obliczu niektórych sytuacji, jakie zaistnieją w obrębie naszej strony internetowej. Zdecydowanie jednak najczęstszymi powodami takiej sytuacji są: brak odpowiedniego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych – żeby dać się znaleźć, musisz najpierw stworzyć klientom możliwość dotarcia na swoją witrynę, fatalna jakość zdjęć na stronie internetowej – nic bardziej nie zniechęca niż nieostra i nieprofesjonalna fotografia produktowa, utrudniona nawigacja strony – gdy użytkownik Twojego portalu nie może znaleźć podstawowych przycisków, trudno się dziwić, że zdenerwowany opuszcza go i już nigdy nie wraca, brak możliwości nawiązania kontaktu – czasem klient chciałby o coś dopytać i niestety odbija się od ściany, bo na stronie nie ma nawet formularza kontaktowego oraz brak Responsywnej strony www – klient chce skorzystać z portalu na urządzeniu mobilnym, ale zapomniałeś dać mu taką możliwość.

Zobacz również