•   Czwartek, 25 kwietnia 2024
E-commerce

Jaką rolę gra kolorystyka w sklepie internetowym

Bodźce wzrokowe stanowią u nas aż 80 % wszystkich, jakie odbieramy każdego dnia. Tylko od Ciebie zależy, jakich kolorów użyjesz zarówno w Twoim sklepie internetowym jak i stacjonarnym, ale będzie to miało ogromny wpływ na to, jaką liczbę klientów zyskasz oraz co u Ciebie kupią. Wyrobi to również Twój wizerunek na rynku. Kolory, które wybierzesz mają również znaczący wpływ na to, ile sprzedasz jakich produktów oraz do jak dużej grupy konsumentów uda Ci się dotrzeć.

Wpływ barw na ludzi był już bardzo dużo razy badany przez wszelkich naukowców i za każdym razem dowodzono, że mają one decydujące znaczenie na wiele dziedzin życia.  Jeśli chcemy osiągnąć sukces bardzo ważne jest korzystanie z wiedzy o wpływie kolorystyki, a także w pełni wykorzystać cały ich potencjał.

Wzory i kolorystyka

Nie chodzi o to, aby cała witryna internetowa była pstrokata, ale żeby kolory były przyjazne, a strona wystarczająco przejrzysta, żeby każdy się w niej odnalazł. W tym przypadku bardzo dużą rolę odgrywają utarte już schematy, które w świadomości naszych odbiorców są mocno utrwalone. Zależy jednak, w jakiej branży masz biznes i jakie kolory prezentują się najkorzystniej z Twoimi produktami. Warto też zauważyć, że kolorystyka powinna odpowiadać Twojej wizji marki i była kojarzona w sposób, jaki Ty widzisz w swoich wyobrażeniach. Popatrz na poniższe przykłady:

  1. Czerń to kolor elegancji, prestiżu oraz sukcesu. Bardzo często wykorzystują go marki, które specjalizują się w sprzedaży biżuterii, zegarków itp. Możesz zdobyć darmowy szablon sklepu on-line w Shoplo, który pomoże Ci stworzyć własny sklep pełen wdzięku i elegancji. Masz możliwość zmieniania w nim wszystkiego, począwszy od wielkości i koloru czcionki, aż po banery na stronę główną.
  2. Biel jednak może być równie prestiżowa i nie odbiega od elegancji. Daje ona poczucie lekkości i przejrzystości stronie. Sklepy sprzedające delikatną, ale elegancką biżuterię używają właśnie tego koloru, jako tła, na którym błyskotki wyglądają świetnie.
  3. Dwa w jednym, czyli czerń plus biel, – mimo iż jest to połączenie najbardziej znane i może wydawać się banalne, to prezentuje się doskonale, a odpowiednich proporcjach może zdziałać cuda.
  4. Wybierz swój własny kolor, który będzie idealnie pasował do Twojej branży. Nie musisz skłaniać się ku utartym już kwestiom czerni i bieli. Jeśli tylko masz własny pomysł wprowadź go w życie, a może się okazać, że jest fenomenalny.

Nowatorskie pomysły

Zapewne każdy z nas pamięta wygląd pierwszego iMac`a. Apple był jedną z pierwszych marek, która wprowadziła kolorowe komputery. Dzisiaj po wcześniejszych korowych iMac`ach zostały już tylko różnokolorowe iPody oraz iPhone`y 5c. W prestiżu marki to właśnie kolory mają ogromne znaczenie, które przekłada się na tzw. „brand recognition”.

Kolorowy pomysł na stronę

Także swoim sklepie, możesz wykorzystać pomysły wcześniejsze innych marek. Nie musisz oczywiście od razu wszystkiego przewracać do góry nogami i zamieniać wszystkich projektów ubrań, mebli itp. na kolorowe. Po prostu postaraj się odnaleźć barwę, która idealnie komponuje się z Twoimi produktami i użyj jej na swojej stronie internetowej sklepu.

 

Zobacz również