•   Piątek, 19 kwietnia 2024
Podstawy SEO

Chmura tagów - szkodzi, czy pomaga w pozycjonowaniu?

Istnieje wiele sposobów na to, aby pokierować roboty Google tak, aby indeksowały te podstrony, które sobie wybraliśmy. Istota pozycjonowania polega na tym, aby wszystkie zmiany na stronie były błyskawicznie zauważane przez Google, bo każde badania strony pozycjonowanej zmienia jej pozycje na wyższą lub niższą. Chmura tagów bardzo często pomaga pokierować robotami Google, lecz czy szkodzi ona w pozycjonowaniu?

Chmura tagów nie szkodzi, choć wygląda nieestetycznie

Nawet popularne strony internetowe mają na prawym lub lewym bloku chmurę tagów. Choć nie wygląda to maksymalnie estetycznie, wykonuje swoją pracę kierując roboty Google tam, gdzie zażyczy sobie właściciel strony. Chmura tagów ma wielkie znaczenie zwłaszcza w kwestii starszych artykułów, które możemy po kilku miesiącach linkować. Jeśli na naszej stronie teksty będą aktualizowane (zwłaszcza te starsze!), to chmura tagów będzie się powiększać i co chwilę przywoływać roboty Google. Tak robią specjaliści SEO i chwalą sobie efekty pozycjonowania.

Reasumując: Chmura tagów choć nie wygląda estetycznie, daje wymierne korzyści w postaci lepszych wyników SEO. Alternatywą dla niej może być mapa strony, ale naszym zdaniem połączenie obydwu narzędzi tylko  zmaksymalizuje efekty SEO.

 

 

Zobacz również