•   Środa, 4 grudnia 2024
Zdjęcia do sklepów internetowych

Jak optymalizować zdjęcia produktów do eSklepu?

Wysokiej jakości obrazy produktów mogą przyczynić się do sukcesu naszego sklepu internetowego. Możemy posiadać najwspanialsze i najbardziej funkcjonalne produkty, ale jeżeli ich fotografie będą po prostu złe, nie powinniśmy liczyć na wysokie wyniki sprzedażowe. Pamiętajmy o tym, że w całej ofercie sklepu, zdjęcia będą pierwszym elementem, na który zwróci uwagę kupujący. Klienci doceniają szczególnie wysoką jakość obrazów produktu, jego alternatywne ujęcia oraz możliwość powiększenia szczegółów. Jakie kwestie należy wziąć pod uwagę podczas dodawania zdjęć produktów do swojego sklepu internetowego?

Obrazy produktów tworzą nastrój

Przedstawienie produktu na białym tle to najprostsze rozwiązanie, jeżeli chodzi o jego prezentacje. Jednak tendencje zmierzają w innym kierunku. Klienci pragną zobaczyć, jak wygląda produkt w użyciu. Ludzie chcą kupić produkt online, ale obraz nigdy nie zastąpi możliwości dotknięcia produktu lub patrzenia na niego pod różnymi kątami. Musimy starać się zapewnić naszym klientom podobne doświadczenia. Zupełnie inne wrażenie robi zdjęcie samego stołu, inne zaś zdjęcie przedstawiające siedzącą przy nim zakochaną parę podczas romantycznej kolacji. Zdjęcia mają budować pewien nastrój. Absolutnym mistrzem, jeżeli chodzi o fotografię produktową jest np. Ikea. Ikea robi świetną robotę, zarówno w swoich magazynach, na swojej stronie internetowej, jak i w ich sklepach. Obrazy jej produktów aż tętnią życiem. Tego typu fotografie stają się coraz bardziej powszechne.

Jakość zdjęć produktów  

Wydaje się oczywiste, że sklepy internetowe powinny używać się obrazów wysokiej jakości. Jednak wciąż zdarzają się sklepy, zamieszczające na stronie zdjęcia produktów, które są nieostre, źle wykadrowane i których jakość pozostawia wiele do życzenia.

Możliwość powiększania zdjęć

Czy kiedykolwiek wybraliśmy plecak bez sprawdzenia jego podszewki? Czy jest wodoodporny? Czy dobrze chroni nasze rzeczy? Jako kupujący chcemy mieć możliwość bliższego przyjrzenia się szczegółom. W sklepach internetowych do tego celu służy funkcja powiększania obrazów produktów. Niejednokrotnie zdarza się, że powiększony obraz jest dokładnie tego samego rozmiaru (lub nawet mniejszy), niż obraz produktu, który był już pokazany. Wiele sklepów internetowych po prostu importuje obrazy produktów od producentów lub nawet pobiera je z innych sklepów, które sprzedają ten sam produkt bez uprzedniego testowania obrazu. To ogromne błędy, których nie można popełniać, chcąc myśleć o sukcesie

 

Zobacz również