•   Piątek, 19 kwietnia 2024
Google Ads

Czy chmura tagów szkodzi w pozycjonowaniu?

Prowadząc witrynę na skrypcie Wordpress często ustawiamy chmurę tagów, która ma informować roboty Google o słowach kluczowych występujących w treściach i na podstronach. Niektórzy narzekają, że chmura tagów prezentuje się nieestetycznie, zaś inni w ogóle nie zwracają na to uwagi wiedząc, że to tylko pomaga pozycjonowaniu. Jak jest w rzeczywistości? Czy chmura tagów wspomaga SEO?

Chmura tagów - nie bez powodów ona występuje

Występowanie chmury tagów ma za zadanie kierować roboty Google na odpowiednie podstrony. Jeśli bot znajduje się na stronie głównej (a to tam występuje chmura tagów), to ma w ręku mapę, szlakami której może kroczyć po witrynie. Jeśli na stronie głównej dodatkowo znajduje się sitemap (mapa strony), to witryna jest szybciej indeksowana przez Google.

Nie, chmura tagów nie szkodzi w pozycjonowaniu

Skoro tak wiele platform opartych na skrypcie Wordpress posiada blok z chmurami tagów, to konkluzja jest prosta - ona pomaga, a nie szkodzi. Choć często prezentuje się mało okazale, wykonuje swoją pracę. Jeśli strona internetowa jest prowadzona zgodnie z zasadami Content Marketing, to chmura tagów zmaksymalizuje efekty pozycjonowania.

 

 

Zobacz również