•   Niedziela, 25 lutego 2024
E-commerce

Jak zdobyć uwagę klienta dzięki artykułom poradnikowym?

Artykuły poradnikowe są cenne dla odbiorców, ponieważ pomagają w podjęciu decyzji związanej z kupnem, wyborem towaru itp. Jeśli dobrze odrobimy swoją pracę domową związaną z monitorowaniem problemów i potrzeb klientów, postawimy na wysoką jakoś tekstu, oprawy graficznej i merytoryki, tworzenie porad zapewni nam większy ruch na stronie.

Przed rozpoczęciem tworzenia wpisów pomocne jest stworzenie określonych ram, według których będziemy konstruować swoje wpisy. Wyznaczenie sobie zasad i norm tworzenia w content marketingu jest jak drogowskaz na szlaku – idąc według wskazówek nie zabłądzimy. Powinniśmy zatroszczyć się o takie aspekty jak:

  1. określenie celu tworzenia treści

  2. wybór sposobu konstruowania relacji adresat-nadawca,

  3. uzgodnienie długości i cykliczności wpisów,

  4. ujednolicenie linkowania, cytowania, numeracji itp.

O czym pamiętać?

  1. Aby poprawnie wybrać temat naszej porady musimy zrobić mały research w Internecie. Szukamy pytań związanych z produktem oferowanym u nas w sklepie. Możemy sprawdzić podpowiedzi wyszukiwarek, posty na forach internetowych lub posłużyć się Google Adwords w sprawdzeniu najczęściej wystukiwanych fraz. Takie podejście pozwoli nam urosnąć do poziomu specjalisty, zainteresowanego potrzebami klienta oraz ułatwi pozycjonowanie strony w Google.

  2. Pamiętajmy, że nie tylko my oferujemy dany produkt. Konkurencja nie śpi i również aktywnie walczy o klienta. Zróbmy więc wszystko, aby nasza porada wybijała się na tle innych. Profesjonalne zdjęcia wysokiej jakości, wypowiedź eksperta, kreatywne podejście do tematu – trzeba zrobić wrażenie na czytelniku, aby ten nie machnął ręką po przeczytaniu naszego wpisu, ale został na dłużej i stwierdził, że faktycznie rzuciliśmy nowe światło na jego dylemat.

  3. Tworząc poradnik trzeba przede wszystkim przemyśleć jego formę i w jaki sposób podamy użytkownikowi treść artykułu. Oprócz litego tekstu warto postawić na video-poradnik. Videocontent jest obecnie jednym z najbardziej promowanych, dodatkowo jest on najbardziej ceniony przez użytkowników. Jednak, żeby zwrócił na siebie uwagę i potencjalny klient go w ogóle odtworzył filmik musi być dobrej jakości, treściwy i przystępny. Z tego względu warto wspomóc się usługami profesjonalistów.  Sprawdź spoty i filmy reklamowe w Krakowie by stworzyć atrakcyjne video.

Wpisy poradnikowe mogą przyciągnąć wielu czytelników, ale również mogą przejść bez echa. Dlatego tak ważna jest analiza potrzeb potencjalnych klientów oraz konkurencji. Dobrze postawione pytanie to połowa sukcesu. Trzeba zawsze mierzyć jak najwyżej i starać się tworzyć jak najlepsze jakościowo teksty.

Zobacz również