•   Niedziela, 23 czerwca 2024
Zdjęcia do sklepów internetowych

Jak robić profesjonalne zdjęcia produktów do eSklepu?

Gdy sprzedajesz produkty w sieci, prezentacja i marketing są tak samo ważne, jak oferowanie produktów wysokiej jakości. Klienci są bombardowani obrazami towarów o różnych kształtach i rozmiarach. Ponieważ nie mogą produktów przetestować, ważne jest, aby zapewnić dokładną i atrakcyjną prezentację. Na szczęście nie trzeba zatrudniać fotografa ani profesjonalnego studia, aby robić świetne zdjęcia produktów. Skorzystaj z naszych wskazówek, aby zrobić zdjęcia cieszące oko potencjalnych kupujących.

Wybierz swój sprzęt

Lustrzanka cyfrowa, taka jak Nikon, oferuje więcej funkcji, niż zwykły aparat cyfrowy, ale możesz być kreatywny przy użyciu dowolnego aparatu. Gdy masz ograniczony budżet, najlepszy aparat do fotografowania produktów to po prostu ten, który masz. Nawet kamery w niektórych nowoczesnych smartfonach są wyjątkowo wysokiej jakości. Możesz również znaleźć wiele akcesoriów do aparatu, takich jak obiektywy zewnętrzne i statywy do smartfonów.

Jeśli możesz sobie pozwolić na nowy sprzęt, aparat z wymiennymi obiektywami lub cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa to najlepszy wybór do fotografowania z wysoką jakością i łatwego ręcznego ustawiania ostrości. Oba typy aparatów są zwykle wyposażone w zestaw obiektywów przystosowanych do wszechstronnego zoomu. Dla najlepszych rezultatów zainwestuj w obiektyw makro.

Bez względu na to, jakiego aparatu używasz, statyw jest niezbędny. Miniaturowe statywy są poręczne i niedrogie. Jeśli nie masz statywu znajdź przynajmniej solidną, płaską powierzchnię, na której można położyć aparat podczas robienia zdjęcia.

Naturalne oświetlenie

Aby uzyskać naturalnie oświetlone zdjęcie, należy postawić stolik przy oknie w pochmurny dzień lub zasłonić bezpośrednie światło słoneczne firankami. Światło wpadające przez okno ma tworzyć jasne, naturalne tło. Zasłona pozwala rozproszyć światło, które nie rzuca ostrych cieni ani nie powoduje oślepiania. Umieść produkt na powierzchni o ciekawej teksturze, takiej jak naturalne drewno.

Popularną techniką wykorzystywaną w fotografii produktowej jest uchwycenie produktu, jak również jego odbicia w powierzchni, na której jest umieszczony. Jest to prosta sztuczka, a efekt może zachwycić.

Wyłącz oświetlenie sztuczne w pomieszczeniu, aby zapobiec zanieczyszczeniu kolorów przez światła, które normalnie emitują inną temperaturę barwową, niż światło dzienne. Następnie ustaw lustra i dużą, białą powierzchnie. Możesz wydać setki złotych na profesjonalne reflektory. W większości przypadków sprawdzi się jednak biały plakat i niektóre lusterka do makijażu. Rozświetl swój produkt tak, aby wydawał się nieco ciemniejszy, niż światło wpadające przez okno i zrób zdjęcie. To prostsze, niż Ci się wydaje!

Zobacz również