•   Środa, 4 grudnia 2024
Przesyłki i dostawa

Zakupy internetowe - jaki rodzaj dostawy wybrać?

Jeśli jesteś sprzedawca i Twoje towary są także dostępne w Internecie, to z pewnością jesteś zaznajomiony z nadawaniem przesyłek. Bez względu na to, czy Twoja firma jest małą czy duża, to zawsze może trafić się ktoś z dalszych okolic, kto będzie wolał mieć dostarczony towar pod dom. To, czy zdecyduje się na Twoje usługi, zależy nie tylko od konkurencyjnych cen produktów, jakie zaproponujesz, ale także od tego, w jakiej cenie będzie przesyłka. Jeżeli nie uda Ci się zaspokoić potrzeb klienta, to pójdzie do konkurencji, gdzie dostanie to, czego oczekiwał.

Pamiętaj, że wybierając sposób dostawy, musisz brać pod uwagę zarówno tych, którzy wolą mieć wszystko szybko, ale drożej, jak i tych, którzy wolą taniej i wolniej. Dlatego też, musisz mieć opcje dostarczenia produktu i drogą pocztowa i kurierem. Nie zapominaj, żeby wybrać taką firmę kurierską, która ma rozsądne ceny, ponieważ jeśli odbiegać będą one od tych, które posiada konkurencja, to klienci będą woleli zapłacić mniej za to samo, ale gdzie indziej.

Dostawa może stanowić bardzo ważną kwestę i decydować o tym, czy klientom będzie się opłacało kupować właśnie u Ciebie. Jeśli będą chcieli oni zamówić małą rzecz, a okaże się, że przesyłka przewyższa wartość towaru, to zrezygnują i będą woleli kupić gdzieś przy okazji niż przepłacać. Dlatego, musisz się postarać, aby do tej małej rzeczy chcieli dobrać coś większego, co pozwoli im na wyrównanie cen.

Sztuka pakowania 

Nie zapominaj, że sama dostawa to dopiero połowa sukcesu. Oprócz posiadania porządnego dostawcy, musisz także wiedzieć jak pakować przesyłki, aby nie okazało się, że będą one dostarczane uszkodzone. Nie zawsze jest to oczywiście wina pakowania, ponieważ może się zdarzyć, że podczas transportu zostanie paczka przygnieciona czymś cięższym, ale zawsze lepiej dobrze zapakować.

Jak to zrobić, aby nie było komplikacji? Przede wszystkim, bez względu na to, co wysyłamy, zawsze trzeba zabezpieczyć towar. Jest to bardzo ważne, gdyż wtedy klient widzi, że nie jest to robione byle jak i jesteś wiarygodnym i rzetelnym sprzedawcą. Dużą rolę odgrywa także karton, w jaki pakujemy wysyłane produkty. Nie może on być ani za mały, żeby można było odpowiednio zabezpieczyć produkt przed uszkodzeniem, ale nie może być także zbyt duży. Jeśli okaże się, że zdecydowaliśmy się na obszerny karton względem tego, co wysyłamy, to trzeba nam będzie bardzo dużo tworzywa, które będzie amortyzatorem w przypadku upadku paczki. 

Jeśli preferujesz jednak tradycyjne sklepy zajrzysz do galerii bronowice. 

Zobacz również