•   Piątek, 19 kwietnia 2024
E-commerce

Dlaczego warto zainwestować w unikalne opisy produktów?

Liczba stron internetowych rośnie z dnia na dzień. Uważa się, że jest ich około pół miliarda! Żeby zostać zauważonym trzeba podejmować różne działania w zakresie pozycjonowania i innych form promocji. Niektórzy jednak idą na łatwiznę i zapełniają swoje strony zdublowaną treścią. Google walczy z nieetycznymi metodami pozycjonowania stron poprzez wprowadzenie dwóch algorytmów – Pandy i Pingwina. Oba algorytmy zwalczają nieuczciwych właścicieli stron, dla których liczy się jedynie ruch i przychód, promując zarazem unikalne treści wysokiej jakości. Strony internetowe zawierające SPAM, duplikaty artykułów lub cechujące się małą ilością tekstu lub jej brakiem są pomijane w wynikach wyszukiwania lub oddelegowywane na sam koniec wyników.

Jakie korzyści płyną z unikalnych treści?

Potencjalni klienci wyszukują informacji, porównują i przeglądają mnóstwo stron. Unikalne treści często pomagają w podjęciu decyzji o zakupie, zachęcając opisem specjalnie skomponowanym do produktu, uderzając w korzyści z kupna oraz przedstawiają konkret, więc klient wie czego się może spodziewać. Opisy zdublowane często bez ładu i składu przedstawiają produkt, na co odbiorca zazwyczaj reaguje opuszczeniem strony.

Pamiętać trzeba również o kosztach, których unikamy w przyszłości, jeśli od samego powstania strony uzupełniamy ją wyjątkową treścią napisaną przez nas samych lub zatrudnionych do tego profesjonalistów. Możemy wtedy liczyć na lepsze traktowanie ze strony Google, co ułatwia pozycjonowanie strony.

Samemu napisać czy wynająć?

Najważniejsze w tym wypadku to odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafimy zapełnić naszą stronę odpowiednią, unikalną, ciekawą i profesjonalną treścią? Następnie zastanówmy się, czym nasz napięty grafik pozwala na takie czasochłonne działania. Często po prostu opłaca się wynająć odpowiedniego profesjonalistę, który zrobi to za nas. Możemy wtedy odetchnąć i być pewnym, że wszystko będzie tak jak należy, a samemu zająć się bieżącymi sprawami.

Jakie cechy zawiera dobry tekst?

  1. Dokładny i prawdziwy opis produktu.

  2. Odwoływanie się do pragnień i emocji

  3. Odpowiednia długość

  4. Dostosowanie języka do produktu i branży

  5. Użycie słów kluczowych

  6. Odniesienie do korzyści płynących z kupna

  7. Zmotywowanie do działania

Zobacz również