•   Piątek, 13 września 2024
E-commerce

Rynek e-commerce w naszym kraju cz. 2

W pierwszej części artykułu wspomniałem o tym, jak szybko rozwija się nasz rynek handlu internetowego. Szczególnie w okresie świat bożego narodzenia właściciele sklepów oferujących towary w sieci mają pełne ręce roboty. Wszystko za sprawą dużo niższych cen, jakie możemy uzyskać w takich sklepach.

Do grupy najczęściej kupowanych produktów w sklepach internetowych należy zaliczyć dobra konsumpcyjne jak odzież, obuwie, dodatki oraz różnego rodzaju drobną elektronikę np. telefony, akcesoria fotograficzne czy gry komputerowe. Są to stosunkowo tanie produkty, które zużywamy jednak bardzo szybko, przez co biznes internetowych sklepów jest stale napędzany nowymi zamówieniami.

Coraz częściej jednak można zauważyć, że handel tradycyjny stara się konkurować z internetowymi ofertami sklepów online. Dzięki temu często mamy możliwość zdobycia towarów w sklepach stacjonarnych, które są znacznie tańsze niż w sieci. Powoli role się odwracają. Sprzedawcy zrozumieli, że nie mogą bezpodstawnie windować cen i walczą z konkurencją, która przyciąga klientów do internetowych zakupów niższymi cenami.

Ciekawą sprawą jest fakt, że coraz więcej ofert pracy związanych jest z pracą w branży e-commerce. Rozwijające się sklepy internetowe potrzebują nowych pracowników do obsługi zamówień oraz obsługi klienta. Z powodu szybkiego rozwoju elektronicznego handlu sklepy internetowe stają się dużymi przedsiębiorstwami zatrudniającymi nawet kilkanaście osób. Wszystko za sprawą ogromnej popularności oferowanych przez siebie produktów. Duże znaczenie ma na ten fakt także kampania marketingowa, jaką prowadzi dana firma. Im lepiej jest zaplanowana, tym większe szanse na zdobycie nowych i zadowolonych z naszych usług odbiorców.

W marketingu internetowym nie powinniśmy bać się nowych rozwiązań oraz kampanii opartych o portale społecznościowe. Dzięki tego typu kampaniom mamy możliwość dotarcia do zupełnie nowych grup klientów, którzy dotychczas nie mieli pojęcia o naszych usługach i produktach. Oczywiście tego typu kampanie wiążą się z kosztami, jednak w większości przypadków nakłady bardzo szybko zwracają się i przynoszą naszemu biznesowi duże przychody.

Zobacz również