•   Sobota, 9 listopada 2024
Marketing internetowy

Hashtag - co one znaczą w sieci?

Hashtag, czyli krótki tytuł wydarzenia świetnie przyjmuje się w Internecie. Przy okazji reklamy jakiegokolwiek Eventu często zaznacza się wydarzenie hashtagiem, aby promować go jeszcze bardziej. Świetnie wygląda to na przykładzie wydarzeń bokserskich, które "tagowane" są na potęgę. Prekursorem tego stylu była marka Twitter i do dzisiaj na tym portalu przewija się najwięcej hashtagów. Aby lepiej przedstawić Wam ideę hashtagów, postanowiliśmy powrócić do wydarzeń sprzed maja 2015 roku, kiedy to szykowano się do największego bokserskiego wydarzenia w historii - #MayPac. Zapraszamy do lektury!

#MayPac

Odkąd Twitter stał się gigantem, większość osobistości ze świata telewizji, sportu oraz polityki postanowiło uruchomić swoje konto. Dzisiaj z Twittera korzysta kilkaset milionów ludzi z całego świata, dzieląc się hashtagami i opiniami na temat konkretnego wydarzenia. Jeszcze kilka lat temu nie zwracano uwagi na hashtagi, ale dzisiaj są one jakby "logo" ważnego wydarzenia. Najnowszym przykładem jest hashtag "#KapustkaWbarcelonie", który stał się hitem po wspaniałym meczu Bartosza Kapustki w fazie grupowej EURO 2016.

Powrócimy do walki Mayweather - Pacquiao, która miała miejsce 2 Maja 2015 roku w MGM Grand. Przygotowywania do tego wydarzenia wiązały się z negocjacjami, gdyż mowa o dwóch najbardziej rozpoznawalnych zawodnikach świata. Obaj za pojedynek zarobili ponad 100 milionów dolarów (Mayweather 200, Pacquiao 120-160) i hasthag "MayPac" bardzo im w tym pomógł. Wydarzenie było promowane jako "Cinco de Mayo" (walka odbyła się przed świętem niepodległości Meksyku, co jest zawsze okraszane galą bokserską pomiędzy 1 a 5 Maja) oraz "The Battle of the Century - walka tysiąclecia". W całej sieci zapanował szał na "#MayPac", ponieważ żadna walka nie budziła aż takich emocji. Zarówno w telewizji, jak także na bannerach reklamowych hashtag "#MayPac" przewijał się non stop. Dzisiaj, ponad rok od tego bokserskiego święta kibice mają ochotę na rewanż, gdyż do najpopularniejszych hashtagów bieżącego roku należy "#MayPac2".

Co hashtag oznacza w sieci?

To promowanie wydarzenia poprzez grę słów, które mają za zadanie uruchomić naszą wyobraźnię. Świetnym przykładem jest "#PękniętaOpona", która odpowiada wydarzeniom, jakie miały miejsce podczas podróży Prezydenta po autostradzie A4. W samochodzie PAD pękła opona i w całej sieci zapanował hashtag "#PękniętaOpona". Efekt? BMW zadbało o nowe, ultranowoczesne opony do samochodu prezydenckiego.

Hashtagi są popularne i powinno się je stosować, jeśli planujemy jakieś wydarzenie lub po prostu chcemy przedstawić nasze spojrzenie na bieżące sprawy. Jeśli często używacie hashtagów, to napiszcie pod spodem o czym one opowiadają i jaki mają wpływ na Internautów.

Zobacz również