Zaczynasz SEO? Oto kilka podstaw, które musisz znać!
Pozycjonowanie to trudna sztuka, ponieważ wymaga sporo wolnego czasu oraz analizowania algorytmów Google. Nie brakuje osób, które same chcą poznać ten świat i wypromować swoją markę w sieci przy pomocy katalogów, artykułów blogowych, linków oraz płatnych platform. Nie brakuje też tych, którzy nie mają czasu na reklamę i chcą zlecić SEO firmie zewnętrznej. Postanowiliśmy napisać kilka podstaw dla tych, którzy przynajmniej w tym momencie chcieliby zaoszczędzić na SEO i spróbować samemu wynieść witrynę na wyżyny pozycji. Zapraszamy do lektury.
Masz stronę? Ok, a mobilną też?
Wiele osób zapomina o tym, jak ważna jest witryna w wersji mobilnej. Tworzą stronę deskopową, zaczynają ją pozycjonować, lecz nie osiągają żadnych wyników. Powodem tego stanu rzeczy jest wpływ wersji mobilnej na algorytmy Google. Jako, że niemal 40% ruchu generowanego w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, Google liczy o dbałość strony pod tym kątem. Znanych jest wiele przypadków witryn, które po kilku latach okupowania TOP10 nagle wypadły poza pierwszą TOP50. To efekt zaniedbania wersji mobilnej lub całkowitego zaniechania w kwestii jej wdrożenia.
Optymalizacja kodu oraz treści
Każda strona internetowa, nawet oparta na darmowym skrypcie musi zostać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Musimy zadbać o tagi, body, head oraz pozostałe sekcje w kodzie strony. Optymalizacja ma przedstawić naszą stronę w jak najlepszy sposób. Podobnie jest z treściami. One również muszą zostać zoptymalizowane. Paradoks jest taki, że o optymalizację kodu musimy zadbać tylko raz, ale w przypadku tekstów mowa o przynajmniej 20 minutach pracy tygodniowo.
Słuchaj wielu, wybierz co najlepsze
Przed rozpoczęciem działań właściwych warto poczytać i oglądnąć filmy o metodach pozycjonowania. Warto posłuchać wielu specjalistów, a nie tylko jednego i wybrać taki model pozycjonowania, który zapewni stabilny początek. W sieci dostępnych jest wiele for internetowych ze specjalistami, którzy za darmo pokażą Wam, w jaki sposób należy wystartować.
Wersja mobilna, jej optymalizacja oraz optymalizacja strony deskopowej wraz z dbałością o Content Marketing - wydaje się sporo, prawda? Wbrew pozorom to proste czynności, które mogą zagwarantować efekt, choć niewielu o nich pamięta. Bądźcie mądrzejsi od swojej konkurencji i już dziś zacznijcie SEO w sposób, jaki przedstawiliśmy Wam powyżej. Powodzenia