•   Czwartek, 25 kwietnia 2024
E-commerce

Jak atrakcyjnie opisać produkt w sklepie internetowym?

Jeśli planujesz postawić na nogi własny sklep internetowy, albo jesteś świeżo upieczonym właścicielem takiego, a masz problem z ciekawymi opisami swoich produktów, tutaj znajdziesz kilka porad.

Sztuką jest sprzedać coś nie tylko profesjonalnym zdjęciem, ale opisem, który z założenia musi być krótki i zawierać konkrety. Pojawiające się co chwila wielkie epitety jak „światowej klasy” czy „wiodąca marka”, sprawiają, że chętniej pojawia się na naszej twarzy obraz znudzenia i wyczuwanej nachalnej reklamy.

Zatem co powinien zawierać opis produktu? Postawmy się na miejscu klienta, którym przecież często jesteśmy. Co chcielibyśmy przeczytać w opisie? Ciekawostkę, konkret? Albo inaczej – ciekawie opisany konkret. Jak to zrobić, żeby nie przesadzić?

  1. Częste wymienianie liczb (w formie cyfr, nie jako zapis słowny) i danych sprawia, że stajemy się wiarygodni i sprawiamy wrażenie operujących faktami.

  2. Ograniczenie przymiotników – ale bez przesady. Stosujmy się do zasady, aby nie wpadać ze skrajności w skrajność.

  3. Dbaj o poprawność! – wyeliminuj błędy ze swoich opisów. Wyglądają one nieprofesjonalnie i czytelnicy będą nieufni co do jakości produktu.

  4. Pisz językiem korzyści – bardzo ważne jest, aby nie skupiać się na samych cechach produktu, ale właśnie na korzyściach płynących z jego posiadania.

To są ogólne zasady, których trzeba się trzymać przy tworzeniu atrakcyjnych opisów produktów. Jednak co jeśli nie mamy własnego zaplecza, a towar pozyskujemy od hurtowni działającej na zasadzie dropshipping?

Takie hurtownie często same tworzą opisy swoich produktów, z których można skorzystać. Jest to duże ułatwienie dla osób rozkręcających swój sklep internetowy. Niestety takie hurtownie mają wielu klientów, którzy również mogą zamieszczać te same opisy produktów. Znając Google i jego restrykcje związane z duplikatami – możemy mieć problem z pozycjonowaniem strony w tym przypadku.

Na pewno chcesz, aby twój sklep był kojarzony z wyjątkowymi opisami. Warto siąść i pomyśleć nad nimi, gdyż często na ich podstawie klient może wyrobić sobie opinię o sklepie. Pamiętaj o zasadach i zastanów się, jak mógłbyś rozwinąć opisy produktów na blogu.

Zobacz również