•   Poniedziałek, 15 lipca 2024
E-commerce

Strony tematyczne dla twojego sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się nie tylko z obsługą klienta i dbaniem o odpowiednie zaplecze produktów. Trzeba również stale pozyskiwać nowych klientów, dzięki którym sklep będzie mógł się rozwijać, przynosić zyski i dobrze prosperować w sieci. Jego promocja wcale nie musi być standardowa – fanpage na portalach internetowych czy wykupowanie reklam w różnorakich stronach. Co powiecie na stworzenie własnej, niezależnej strony tematycznej, dzięki której zaoszczędzicie pieniądze, zbudujecie własną bazę linków, wykreujecie swój wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie, a może nawet zarobicie?

Trafny dobór klientów

Takie rozwiązanie ma wiele plusów i jest coraz częściej wykorzystywane przez różne serwisy internetowe, chcące powiększyć swoje bazy mailingowe osób zainteresowanych produktem i pozyskać klientów, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż.

Stworzenie strony tematycznej wpisującej się w widełki działań danego sklepu, pozwala skusić osoby faktycznie interesujących się tematem: serwisy z grami komputerowymi docierają do osób chcących zapoznać się z tym tematem. Czytają artykuły, przeglądają zdjęcia, oglądają filmiki – czyli mogą stać się klientami. Wystarczy reklama sklepu internetowego w widocznym miejscu (zauważmy, że to nasz serwis, a więc wielkość i miejsce reklamy nie wiąże się z żadnymi kosztami a jedynie zyskiem!) i już odnotowujemy kolejne kliknięcia. Tych serwisów możemy stworzyć parę, w zależności od tematu, np. jeśli prowadzimy sklep z grami komputerowymi możemy stworzyć strony zajmujące się recenzjami, nowinkami na rynku, sprzętem komputerowym itp. Jeśli nasz sklep oferuje bardzo szeroką gamę produktów to tym lepiej – więcej możliwości stworzenia stron. Wszystko zależy od naszej kreatywności.

Marka w oczach internautów

Wizerunek to sprzedaż, promocja to zysk. W zależności jak go wykreujemy, taką pozycję obierzemy na rynku. Mając do dyspozycji swoją stronę internetową mamy duże pole do popisu. Kto się lepiej zna na temacie niż my? Produkujemy przedmioty, jednak to nie suche kalkulacje, ale pasja! Mamy doświadczenie, wielką wiedzę i możemy stawiać się na pozycji eksperta. Co innego, jaka nie własna strona, da nam taką możliwość? Możemy urosnąć w oczach odbiorców, dając sobie po prostu szerokie pole do prezentacji.

Oszczędność a nawet zysk

Pozycjonowanie w zewnętrznej firmie kosztuje, a po zerwaniu umowy nie pozostaje nam nic oprócz pozycji, która od tej pory będzie systematycznie spadać. Linki, zaplecze – wszystko trzeba pozyskiwać od nowa. Będąc właścicielem dobrze prosperującego serwisu tematycznego sami możemy stać się wydawcą i oferować miejsca reklamowe. Takie działanie pozwala nam na samofinansowanie naszej strony.

Podsumowując: mając swoją stronę tematyczną jesteśmy sobie Panem i Władcą, w dodatku dobrze inwestującym!

Zobacz również