•   Niedziela, 25 lutego 2024
Strony www

Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu! część druga

Budowanie linków wewnętrznych

Musisz wiedzieć o tym, że częstym jest, iż zarządzający stroną internetową stosują zbyt małą bądź zbyt dużą liczbę słów kluczowych wewnątrz swojego serwisu. Rzecz jasna, ważnym jest, by zastosować słowa kluczowe częściej niż raz czy dwa, jednak nie dopuśćmy do przeładowania nimi, ponieważ to po prostu razi czytelnika i zniechęca do dalszego studiowania strony.

Przede wszystkim jednak, aby budować prawidłowe linki wewnętrzne: ustal jedno podstawowe słowo kluczowe na jedną podstronę Twojego serwisu i skup się na optymalizacji tej podstrony pod dane słowo kluczowe. Natomiast jeśli przesycisz konkretną podstroję zbyt dużą ilością słów kluczowych, strona taka straci swoje znaczenie i kompetencje, ponieważ wyszukiwarki internetowe nie będą potrafiły określić precyzyjnie, czego tak naprawdę ona dotyczy. Generalnie, zjawisko to jest najczęściej spotykane na stronach startowych – warto więc przyjrzeć się, jak to wygląda na naszej stronie www; umieszczaj słowa kluczowe w tytułach i podtytułach treści – tam umiejscowione mają olbrzymie znaczenie dla wyszukiwarek internetowych; zamieszczaj słowa kluczowe w treści, jednak w taki sposób, aby nie były one wyjęte z kontekstu.

Pamiętaj także o tym, że muszą naturalnie występować w tekście i łączyć się z pozostałą treścią. Poza tym stosuj słowa kluczowe w podpisach obrazów/ zdjęć na Twojej stronie – np. mojeslowokluczowe.jpg; zamieść słowo kluczowe w adresie URL Twojej strony – np. http://www.abcde.pl/moje-slowo-kluczowe. Dopiero na końcu, skup się przede wszystkim na pisaniu do odbiorców (ludzi), a dopiero potem ‘pod wyszukiwarkę’, a nigdy na odwrót! teksty pisane tylko po to, by plasowały się wysoko w wyszukiwarkach, są sztuczne i sukcesywnie zniechęcą czytelnika do kontynuowania zwiedzania Twojej strony.

Budowanie Little tag’ów i meta tag’ów

Generalnie rzecz ujmując title tagi (czyli w wolnym tłumaczeniu ‘znaczniki tytułowe’) oraz meta tagi (‘meta znaczniki’) nie są już aż tak istotnym elementem pozycjonowania, jakim były kilka lat temu, nie należy ich ignorować. Natomiast meta tagi to znaczniki meta zawarte w sekcji nagłówkowej dokumentu, dzięki którym możliwe jest ustalenie tytułu strony, zadeklarowanie słów kluczowych czy opisu treści. Jednak to na podstawie meta tagów wyszukiwarki ‘wiedzą’ , o czym jest dana strona www. Musisz wiedzieć, że obecnie wyszukiwarki większą wagę przykładają do linków zewnętrznych oraz treści strony, jednak zadbaj o to, aby każda Twoja strona i podstrona posiadała prawidłowy meta tag oraz title tag.

XML sitemap (protokół XML)

Przede wszystkim ogólnym założeniem kryjącym się pod pojęciem ‘XML sitemap’ jest umożliwienie robotom indeksującym (z ang. serach engine crawlers) przestudiowanie Twojej strony bardziej efektywnie. Musisz wiedzieć, że protokół XML to tak naprawdę plik ‘.xml’ zawierający listę wszystkich Twoich stron i podstroi oraz informację o ich aktualizacjach. aktualizacjach istocie przypomina to mapę metra – protokół xml pokazuje strukturę Twojej strony oraz gdzie znajdują się poszczególne jej składowe.

Zobacz również