•   Piątek, 19 kwietnia 2024
E-commerce

Jak budować wartosciową treść w sklepie internetowym?

Warto dobrze przyjrzeć się tekstom, które publikujemy na naszym sklepie internetowym. Nie chodzi tylko o regulamin czy opisy produktów, ale także o notkę promującą autora, wpisy na blogu (jeśli taki się prowadzi, jeśli nie – lepiej zacząć!) i newslettery. Treść musi być wartościowa i unikalna. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu twojego e-sklepu, ale w zdobyciu zaangażowanych użytkowników.

Co jest najważniejsze w budowaniu wartościowej treści?

  1. WIESZ O CZYM PISZESZ – zastanów się nad trzema zagadnieniami, których rozwinięcie, zadanie sobie odpowiednich pytań i uzyskanie na nie odpowiedzi może być kluczowe. Są to: produkt, grupa docelowa, strona internetowa.

    • Produkt – jaka korzyść płynie z posiadania produktu, czemu ma służyć, jaka jest jego cena, czy sam być go kupił, jakie ma wady, jaką ma konkurencję.

    • Grupa docelowa – kto ja tworzy, jak możesz ją zachęcić do kupna produktu, gdzie możesz ich znaleźć, jaka jest najlepsza forma promocji skierowana do tej grupy.

    • Strona – co ma na celu, jaki ma mieć wygląd, jakie emocje ma wzbudzać.

  2. WIESZ JAK TO NAPISAĆ – nie trzeba być wielkim pisarzem, żeby tworzyć teksty na e-sklep, jednak ważne, żeby ta treść była poprawna, zrozumiała i unikalna. Możesz sam ją skonstruować, jeśli czujesz się na siłach, albo wynająć profesjonalistę, który zapewne będzie wiedział, jak dobrze spełnić twoje oczekiwania.

  3. WIESZ W JAKIEJ FORMIE TO OPUBLIKOWAĆ – treść sama w sobie może być ciekawa, rozwiązująca problem, merytoryczna, ale żeby ktoś chciał ją przeczytać i się nie zniechęcił na samym początku, tekst musi być ładnie zredagowany. Pamiętaj, że musisz być w stanie w każdej chwili wprowadzić poprawki, gdyż treść musi prezentować się idealnie w oczach konsumenta.

    • Wykorzystaj znane chwyty – podziel tekst na akapity, wykorzystaj punktowanie, tabele; usuń z tekstu zwroty akceptowane raczej w języku mówionym, dobrze dobierz czcionkę i kolory, aby oczy jak najmniej się męczyły.

    • Popraw wszelkie błędy językowe, ortograficzne i gramatyczne!

    • Dodaj inny rodzaj contentu - obecnie najlepiej przyswajalnym formatem przez użytkowników są filmy, dlatego warto oprócz tekstu zamieścić wartościowy pod względem merytorycznym filmik. Może to być poradnik, DIY albo pokazanie produktów z e-sklepu "w akcji". Takie filmy promocyjne na pewno przełożą się na konwersję Twojej strony

Twój wysiłek nie pójdzie na marne. Konsumenci lubią być rozpieszczani, a widząc skrupulatnie skonstruowany tekst – chętniej go przeczytają, a więc zarazem są o krok bliżej od kupna towaru z twojego sklepu. Nie daj się zniechęceniu.

Zobacz również