Blog dla twojego sklepu. Jak go promować?

Prowadzisz bloga w swoim sklepie internetowym, mając nadzieję na wzrost sprzedaży, promocję i dobry PR, jednak wydaje ci się, że nie spełnia on twoich oczekiwań co do wyników i zastanawiasz się, jak to jest, że w innych przypadkach ten model promocji faktycznie przekłada się na wynik sprzedaży. Zacznij pomagać swojemu blogowi ulepszyć twój sklep.
Wstrzel się w temat!
Zaciekaw czytelnika tytułami, przewiduj jego potrzeby i zainteresowania. W tym przypadku pomocą służy Google i jego narzędzia Google Adwords, jego planer słów kluczowych oraz propozycje słów kluczowych w wyszukiwarce. Ponadto zadbaj o trafność tematów i ich aktualność. Zastanów się, jakim wydarzeniem ludzie żyją w danym momencie i zaproponuj artykuł, który przyciągnie szeroką publikę. Odniesieniami mogą być np. duże wydarzenia, koncerty, mecze, festiwale itp. Warto także pokręcić się na forach internetowych zrzeszających ludzi z branży, dla której twój asortyment mógłby być atrakcyjny. Twórz pod nich!
Należy jednak pamiętać, że celem bloga powinna być również pomoc w wyborze produktu. Ludzie często są zainteresowani zakupem, a nie wiedzą na co zwrócić uwagę przy doborze rzeczy. Artykuły na twoim blogu powinny im ten wybór ułatwić.
Zainwestuj w pozycjonowanie strony
Niekoniecznie pieniądze (choć możesz to zlecić ekspertowi), ale czas, bo możesz to zrobić samemu.
-
Słowa kluczowe (keywords) – czyli takie, które są najczęściej wpisywane do wyszukiwarek we wszystkich bazach danych. Najważniejsze słowo kluczowe powinno znajdować się w tytule artykułu! Uważaj jednak na ich ilość – zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych może być traktowane przez Google jako spam.
-
Forma tekstu – zastosuj w swoim artykule śródtytuły, pogrubienia i odpowiednią wielkość nagłówków. Wielkość tytułu tekstu powinna być w przedziale H1-H6, tak samo śródtytuły. Pamiętaj o pogrubieniu keywords.
-
Linki do innych artykułów – jeśli poruszasz w tekście temat, który został już omówiony szczegółowo na twoim blogu to śmiało podlinkuj. To zawsze dla czytelnika wartość dodana, a i Google patrzy na takie działania przychylnym okiem.
-
Reklama dźwignią handlu – pamiętaj o tym, kiedy następnym razem będziesz uaktualniał fanpage swojego sklepu internetowego. Informuj o nowych wpisach na blogu i przypominaj o starych, jeśli są nadal aktualne. Także inne strony mogą być do tego świetnym narzędziem. Rozejrzyj się i zastanów, gdzie możesz promować nowe posty.
Nie bój się nowych działań! Niech czytelnicy zauważą twojego bloga.