•   Poniedziałek, 15 lipca 2024
Zdjęcia do sklepów internetowych

Wielkość zdjęć w eSklepie

Przygotowanie dobrej jakości zdjęć produktowych na stronę sklepu internetowego zajmuje dużo czasu. Dlatego duża część sprzedawców powierza to zadanie profesjonalistom. Inni próbują zrobić zdjęcia samodzielne, korzystając z własnego sprzętu i posiłkując się poradnikami, które z łatwością znajdziemy w Internecie. Niestety wielu właścicieli sklepów online idzie na łatwiznę wykorzystując zdjęcia wysyłane przez producentów i dystrybutorów. Efekt jest taki, że ich zdjęcia są dokładnie takie same, jak w dziesiątkach podobnych witryn.

Rozmiar jest jedną z najważniejszych cech dobrej fotografii produktowej. Pisząc o rozmiarze, mamy na myśli wymiary fizyczne, a nie rozdzielczość. Zakładając, że mamy do dyspozycji dobrej jakości zdjęcie nie musimy wykonywać żadnych operacji w Photo Shop poza kadrowaniem. Pozostają jeszcze dwie kwestie: typ pliku i rozmiar obrazu. Jeżeli chodzi o typ, najprawdopodobniej wybierzemy między zdjęciami PNG, a JPG. Jaki jest najlepszy rozmiar zdjęć dla produktów w sklepie online? Witryny e-commerce używają trzech podstawowych rozmiarów zdjęć.

Mały: miniatury

Są to małe (100 x 100 lub 200 x 200 pikseli) obrazy wyświetlane w kategoriach produktów lub w wynikach wyszukiwania w witrynie. Są zwykle wystarczająco duże, aby przekazać kształt, wygląd i kolor. Kliknięcie miniatury powoduje otwarcie specjalnej strony produktu z większym, pełnowymiarowym obrazem lub po prostu większego obrazu.

Średni: strony produktów

Każdy produkt wymaga dobrych obrazów na stronach produktu. Te obrazy (mające zwykle 640 x 640 lub 800 x 800 pikseli) powinny pokazywać różne perspektywy przedmiotu, np. przodu, z boku, pod spodem itd. Im więcej ujęć danego produktu, tym lepiej. Klient ma, bowiem możliwość jego dokładnego obejrzenia. Może poczuć się niemal, jak w sklepie stacjonarnym.

Widok szczegółów: powiększenie

W zależności od kategorii produktu bardzo ważne są szczegółowe zbliżenia. Wszelkie produkty, w których tkanina, faktura powierzchni, wzory, kolory lub szczegóły dotyczące produkcji są istotą wartości produktu i kryteriów jego oceny, wymagają funkcji powiększenia. Możemy ją zapewnić na kilka sposobów: robiąc osobne ujęcia z bliska, integrując funkcję "kliknij, aby powiększyć" lub powiększając zdjęcie po "najechaniu myszką". Najczęściej wykorzystuje się w tym celu zdjęcia 800 x 800 i 1000 x 1000 pikseli.

Zobacz również