•   Piątek, 19 kwietnia 2024
E-commerce

Budowa silnej marki w Internecie

Aby zbudować konkretną i silną markę w Internecie, trzeba mieć dużo cierpliwości i samozaparcia. Postaram się jednak Ci to nieco ułatwić i poniżej przedstawię 4 wskazówki, z którymi powinieneś się dokładnie zapoznać podczas układania generalnej koncepcji:

1. Znajdź to, co dla Ciebie jest najistotniejsze.

Powinieneś również dobrze przemyśleć to, w czym jesteś na tyle dobry, że by przyniosło sukces. Zastanów się nad Twoją pasją oraz korzyściami, jakie mogą z niej wyniknąć. Wiesz już, co jest Twoją niszą?

2. Wymyśl coś nowatorskiego, co zaskoczy i przyciągnie wszelkich odbiorców o podobnych zainteresowaniach i nie tylko.

Na samym początku ustal, co jest dla Ciebie najważniejsze, jakie wartości będą stanowił podstawę Twojej branży. Aby trzymać się własnych zasad i postanowień, spróbuj stworzyć własny dekalog marki, które wskaże Ci, co robić i w jaki sposób.

3. Postaw na komunikację

Jeśli wiesz już, jakie wartości są dla Twojej marki znaczące to staraj się je przekazać jak największej liczbie odbiorców. Do takiego zdobywania fanów najlepsze są media społecznościowe, a także duża ilość znajomych, którzy chętnie pomogą.

4. Pamiętaj, że reklamowanie się to połowa sukcesu, a drugie pół to zapaść w pamięć klientów

Postaraj się, więc ciągle podtrzymywać zainteresowanie swoim biznesem i nie daj o sobie w żadnym wypadku zapomnieć.

Sposoby na zamieszania

Każdy starający się stworzyć własną markę powinien zacząć od tzw. ”Check-listy”. I nawet, jeśli uda Ci się osiągnąć sukces i wszyscy będą znali twoją markę to o liście nie zapomnij i systematycznie, co pół roku do niej wracaj.

  • Wizja

1. Jaką najważniejszą usługę lub produkt posiadasz?

2. Jakie produkty są na liście tych, których nigdy nie chciałbyś sprzedawać lub oferować?

3. Co wyjątkowego i unikatowego jest w Twojej marce?

4. Jak Twoi klienci opisują i postrzegają Twoją markę?

5. W jakim punkcie znajdzie się za 5 lat Twój biznes?

  • Misja

1. Jaki zaspokoić szczególne potrzeby osób, do których Twoja firma jest zaadresowana?

2. W jaki sposób zaspokajasz potrzeby klientów?

3. Jakie masz najważniejsze zasady dotyczące podejścia do konsumentów?

4. Czemu zawdzięczasz to, że Twoi klienci nie kupują u konkurencji?

  • Sedno

1. Czy wiesz, jakie emocje wzbierają w klientach, kiedy korzystają z Twoich usług?

2. Zobacz swoją firmę, jako człowieka, – jaki ma on charakter?

  • Osobowość

1. Jesteś fanem, dobrej zabawy?

2. Stawiasz na perfekcjonizm?

3. Jak twardo po ziemni stąpasz?

4. Jak z Twoim poczuciem humoru?

5. Znajdź cechy, które wyróżniają Cię z tłumu

  • Wartość oraz pozycja

1. Co jest Twoim celem? Do kogo skierowany jest główny przekaz?

2. W jakiej branży masz biznes?

3. Czy Twoja marka ma jakąś obietnicę?

4. Dlaczego klienci mają wybrać akurat Ciebie, a nie konkurencję?

Podsumowując

Wyobraź sobie, że oferowane przez Ciebie usługi lub produkty to prezenty, a opakowaniem dla nich jest Twoja marka. Teraz z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to, co oferujesz klientom ważne jest zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Jeśli uważasz, że każdy powinien dostać wyjątkowy prezent w doskonałym i eleganckim opakowaniu, to podaruj go swoim konsumentom. Wprawdzie za to właśnie płacą.

 

Zobacz również