•   Niedziela, 23 czerwca 2024
Marketing internetowy

Remarketing - jak wykorzystać reklamy do dotarcia do potencjalnych klientów?

​Chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy są już zainteresowani Twoim produktem? Chcesz dotrzeć do klientów, którzy porzucili koszyki w Twoim sklepie? Wykorzystaj kampanie remarketingowe do rozwoju swojego biznesu.

Remarketing - co to jest?

Remarketing to po prostu wyświetlanie reklam osobom, które są już zainteresowane Twoją wiadomością lub odwiedziły Twoją witrynę. Google Ads wymaga kodu śledzenia. Remarketing na Facebooku jest podobny. 

Retargeting nie ogranicza się do wyżej wymienionych systemów reklamowych. Remarketing można również prowadzić na Twitterze lub LinkedIn. Podejmując decyzję o uruchomieniu kampanii, należy rozważyć, które platformy są najbardziej odpowiednie dla grupy docelowej. Trzeba odpowiedzieć na pytanie: gdzie znajdują się potencjalni klienci Twojej firmy?

Ten rodzaj kampanii pozwala dotrzeć do określonej grupy osób. Pozwala również na bardziej spersonalizowany przekaz poprzez kierowanie go do osób zainteresowanych konkretną kategorią sklepu internetowego. Można na przykład założyć, że użytkownik online, który był zainteresowany butami zimowymi, w przyszłości kupi również plecak lub termos na herbatę.

Jakie są zalety remarketingu? 

Reklamy remarketingowe umożliwiają ponowne kierowanie reklam do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę Twojej firmy, sklep internetowy lub aplikację mobilną. Wykorzystując je jako część strategii marketingowej, możesz zwiększyć współczynniki konwersji i dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem. Są to osoby, które przeglądały witrynę lub nie dokonały zakupu i porzuciły koszyk. To idealne uzupełnienie zwykłego newslettera!

Korzyści z remarketingu 

Bez wątpienia zauważyłeś, że remarketing do użytkowników internetu, którzy wykazali zainteresowanie Twoją ofertą na Twojej stronie internetowej, niesie ze sobą szereg korzyści. Jakie są korzyści remarketingu dla stron internetowych i aplikacji?

Przede wszystkim reklamy w trakcie procesu zakupowego sprawiają, że docierasz do najbardziej zainteresowanych osób, które często są bliskie podjęcia decyzji. Możesz dostosować i ukierunkować swoją kreację do konkretnej sytuacji. Platformy umożliwiają wyświetlanie banerów na stronie internetowej, aplikacji mobilnej czy YouTube. Inteligentne algorytmy ustalające stawki i docierające do zainteresowanych klientów zwiększą sprzedaż. Zaawansowane narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, pozwalają na łatwą analizę i pomiar efektów. Google Analytics pomaga mierzyć wyniki. Retargeting jest skuteczny w niemal każdej branży. Mogą z niego korzystać zarówno marketerzy e-commerce, jak i właściciele innych firm. Retargeting odgrywa również rolę w budowaniu trwałych relacji.

 

Zobacz również