Jak zacząć pozyskiwać linki na stronę?
Linkowanie, czyli link building to najważniejszy element pozycjonowania. Każda agencja SEO wie, że bez odpowiedniego linkowania nie da się podnieść strony internetowej na wysokie miejsca w Google. Owszem, Content Marketing rozwija się bardzo szybko, ale bez linków i ta forma reklamy nie będzie mieć sensu. Zaczynając przygodę z SEO warto wiedzieć kilka słów na temat miejsc z których można pozyskać wartościowe linki. Zapraszamy do lektury.
Skąd pozyskiwać linki?
Zrezygnuj z pakietów w serwisach aukcyjnych typu Allegro. Nie kupuj takich linków, bo nie są one dedykowane, a masowe. To oznacza, że każda strona z każdej branży może mieć takie same linki przychodzące jak Ty. Powinieneś się skupić na agencjach interaktywnych, które w swojej ofercie zapewne posiadają pakiety linkowania. Możesz skorzystać z katalogów firmy Pozycjonusz, Silesia lub SemStorm. Pakiety kosztują około 100-150 złotych, a w ich skład wchodzi od 50 do 100 wartościowych linków.
Nie szukaj linków na siłę!
Jeśli w sieci nie ma w chwili obecnej wartościowych linków, to nie szukaj ich na siłę. Sam też nie dodawaj swojej strony do darmowych katalogów, bo możesz sobie zaszkodzić. Kontaktuj się z agencjami marketingowymi i dobieraj pakiety tak, aby się różniły. Korzystaj z porad specjalistów SEO, którzy powiedzą Ci, ile linków potrzebuje Twoja strona na początek. Nie linkuj nigdy więcej, niż 3 razy dziennie.
Pozyskiwanie linków na stronę to mnóstwo pracy i nauki. Po kilku miesiącach obserwacji pozycji Twojej strony sam zrozumiesz, na czym polega link building.