• Podpowiemy Ci jak założyć sklep internetowy

E-commerce

  • Sklep internetowy - czy warto?

    Zanim zdecydujemy się na otwarcie własnego sklepu internetowego, musimy określić, co chcemy zaoferować potencjalnym klientom. Trzeba znaleźć grupę docelową, do której skierujemy swoje produkty, poznać koszta związane z przesyłką oraz zbadać konkurencję. Jeśli pomysł otwarcia sklepu dotyczy osoby fizycznej, która nie prowadzi swojej własnej działalności gospodarczej, może okazać się to nie lada wyzwaniem. Jeśli uzbiera się odpowiedni kapitał początkowy, albo...
    więcej...

  • Reklama sklepu internetowego

    Swój sklep internetowy można reklamować również emitując odpowiednie informacje na popularnych portalach internetowych. Reklamy te jednak nie powinny być natrętne i dobrze, gdyby ograniczały się do standardowych bannerów śródtekstowych, bez rozwijanych skycrapperów. Jeśli reklamy będą zbyt nachalne, zniechęcą potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego. Najgorszym rozwiązaniem są chyba te reklamy, które pojawiając się przysłaniają treść...
    więcej...

  • Jak atrakcyjnie opisać produkt w sklepie internetowym?

    Jeśli planujesz postawić na nogi własny sklep internetowy, albo jesteś świeżo upieczonym właścicielem takiego, a masz problem z ciekawymi opisami swoich produktów, tutaj znajdziesz kilka porad. Sztuką jest sprzedać coś nie tylko profesjonalnym zdjęciem, ale opisem, który z założenia musi być krótki i zawierać konkrety. Pojawiające się co chwila wielkie epitety jak „światowej klasy” czy „wiodąca marka”, sprawiają, że chętniej pojawia się na...
    więcej...

  • Co zrobić z powielaną trescią w sklepie internetowym?

    Często spotykasz się z problemem „duplicate content” podczas pozycjonowania sklepu? Nie jest to bardzo poważny problem, jednak dla naszej dalszej optymalizacji SEO warto się go pozbyć zarazem podskakując w rankingach wyszukiwarek. Dlaczego e-sklepy są narażone na podwójną treść? Wielość produktów, Podstrony z wynikami wyszukiwania, Stronicowanie listy produktów, Powielanie opisów produktów. Skąd problem?...
    więcej...

  • Dlaczego warto zainwestować w unikalne opisy produktów?

    Liczba stron internetowych rośnie z dnia na dzień. Uważa się, że jest ich około pół miliarda! Żeby zostać zauważonym trzeba podejmować różne działania w zakresie pozycjonowania i innych form promocji. Niektórzy jednak idą na łatwiznę i zapełniają swoje strony zdublowaną treścią. Google walczy z nieetycznymi metodami pozycjonowania stron poprzez wprowadzenie dwóch algorytmów – Pandy i Pingwina. Oba algorytmy zwalczają nieuczciwych właścicieli stron, dla...
    więcej...

  • Jak budować wartosciową treść w sklepie internetowym?

    Warto dobrze przyjrzeć się tekstom, które publikujemy na naszym sklepie internetowym. Nie chodzi tylko o regulamin czy opisy produktów, ale także o notkę promującą autora, wpisy na blogu (jeśli taki się prowadzi, jeśli nie – lepiej zacząć!) i newslettery. Treść musi być wartościowa i unikalna. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu twojego e-sklepu, ale w zdobyciu zaangażowanych użytkowników. Co jest najważniejsze w budowaniu wartościowej treści? WIESZ O...
    więcej...

  • Jak promować produkty sklepu przy pomocy content marketingu?

    Coraz chętniej właściciele sklepów internetowych korzystają z dobrodziejstw płynących z content marketingu. Jest to rozwiązanie o wiele tańsze od wykupowania miejsc reklamowych na innych serwisach internetowych, a często generuje większy ruch połączony z zaangażowaniem internautów i ich zaciekawieniem. Można w ten sposób zatrzymać czytelnika na dłuższą chwilę, nawiązać trwalszą relację, a co za tym idzie – być może znaleźć kolejnego klienta swojego e-sklepu...
    więcej...

  • Jak otworzyć sklep internetowy?

    Wystarczy wykonać tylko pięć kroków, aby cieszyć się swoim nowopowstałym sklepem internetowym na platformie RedCart. Szybki sposób na stworzenie własnego biznesu w Internecie. STEP 1. Testuj! Na RedCart nie bierzesz kota w worku, masz 14 dni, aby przetestować możliwości platformy. Korzystasz ze wszystkich dostępnych narzędzi, a w dodatku możesz liczyć na pomoc konsultantów, pomagających skonfigurować stronę. STEP 2. Aktywuj! Gdy skończy się darmowy okres...
    więcej...

  • Jak sprawnie prowadzić sklep internetowy?

    W dobie popularności internetowych transakcji, zaufania do marek i oszczędności czasu, e-sklepy rozmnażają się w zastraszającym tempie. Jest ich mnóstwo w każdej dziedzinie i trzeba być dobrym, stawiać na ciągły rozwój i podążać za trendami, aby nie dać się zmiażdżyć konkurencji. Zatem – jak sprawnie prowadzić sklep internetowy? Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu – jeśli robisz to dobrze i systematycznie, twój biznes podskoczy w rankingach...
    więcej...

  • Zdjęcia czy wideo? Co lepsze dla sklepu internetowego?

    Wątpiłeś w efektywność reklam wideo w środowisku sklepów internetowych? Bazujesz na zdjęciach i atrakcyjnej treści? Powinieneś się zapoznać z badaniem dotyczącym klipów wideo w promocji marki/firmy i zwrócić uwagę na procenty. Według badania firmy Animoto z marca 2014 roku, które zostało przeprowadzone na ponad 1000 respondentach w USA, filmy wideo odgrywają zaskakująco dużą rolę w podjęciu decyzji o zakupie przez klienta. 93 % respondentów uważa klipy...
    więcej...

  • Jak dobrze wystartować ze sklepem internetowym?

    Założenie własnego biznesu w Internecie w teorii może wydawać się proste i skuteczne. Kilka przeczytanych poradników zrobiło z nas ekspertów, a produkt jak i Klienci sami będą dobijać się do naszego e-sklepu. Niestety, teoria niekiedy brzmi znacznie piękniej niż praktyka. Potrzeba wysiłku, czasu i planu, abyśmy nie przepadli w bezkształtnej masie miernych, nie przynoszących zysków sklepów internetowych. Oto kilka wskazówek, w jakim kierunku warto zmierzać: Marka...
    więcej...

  • Jak dobrze zaprojektować sklep internetowy?

    Sklepy internetowe w dzisiejszym handlu odgrywają niebagatelną rolę. Istnieją w prawie każdej dziedzinie biznesu i są źródłem wysokich zysków. Jednak droga do świetnego zarobkowania w Internecie jest długa i żmudna. Nic nie przychodzi lekko, a aby odnieść sukces potrzebny jest doskonały schemat działania marketingowego. Samo założenie sklepu również nie jest do końca łatwe – trzeba zadbać o każdy detal, pokazać się z najlepszej strony i od początku budować...
    więcej...

  • Jak rozpocząć promocję sklepu internetowego?

    Założyłeś sklep internetowy, wprowadziłeś do niego towar, zadbałeś o każdy szczegół szablonu, zintegrowałeś się z najważniejszymi serwisami wspomagającymi transakcje, jednak jednego ci nadal brakuje – klientów? Nie zapominaj, że marketing to potężne narzędzie, a nad strategiami promocyjnymi trzeba spędzić trochę czasu, aby przyniosły zamierzony skutek. Nic samo nie przyjdzie, a klienci nie wejdą na twój e-sklep, jeśli nie będą wiedzieli o jego istnieniu...
    więcej...

  • Narzędzia zwiększające sprzedaż

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż poprzez narzędzia dla twojego sklepu internetowego. Coś taniego i wydajnego? Wielkimi krokami nadchodzi okres kupowania prezentów lub kompleksowego zaopatrywania się w wakacyjne stroje? Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i podpowiedz im czego szukają! Up-Selling I Cross-Selling Spotkałeś się może z nazwami tych modułów? Jeśli nie, to warto poświęcić chwilkę na zapoznanie się z ich możliwościami. Zorientujesz się...
    więcej...

  • Czy warto założyć sklep internetowy?

    W dzisiejszych czasach bardzo wiele osób zastanawia się nad zmianą miejsca zatrudnienia lub nad założeniem własnej działalności. Dzięki internetowi zyskujemy bardzo wiele możliwości, które przy odrobinie wiedzy oraz pomysłowości możemy wykorzystać. Bardzo dobrą formą prowadzenia biznesu jest sklep internetowy. Jeżeli mamy dostęp do towarów, które możemy oferować w internecie, to warto zastanowić się nad założeniem tego typu sklepu. Także firmy, które...
    więcej...

  • Jak rozreklamować sklep internetowy?

    Biznes w sieci rozwija się z roku na rok coraz prężniej. Praktycznie każda firma ma swoją ofertę w sieci. Nie zawsze są to sklepy internetowe. Czasami wystarczy tylko strona www, która zachęca do odwiedzenia stacjonarnego sklepu. Co nie zmienia faktu, że dużo firm swoją sprzedaż przeniosło do internetu. Jeszcze 10 lat temu dosyć łatwo było wystartować ze sprzedażą w sieci. Wystarczyło kilkaset złotych miesięcznie na reklamę i sprzedaż była bardzo zadowalająca...
    więcej...

  • Jak założyć sklep internetowy?

    Dzisiejszy wpis będzie poświęcony biznesowi w sieci, a dokładniej o zakładaniu sklepu internetowego. Bardzo wiele firm przenosi swoje usługi oraz sprzedaż do internetu. Nie dziwi to nikogo, gdyż ceny obsługi takiego przedsiębiorstwa są bardzo małe w porównaniu z prowadzeniem sklepu tradycyjnego. Założenie sklepu internetowego jest stosunkowo proste i nie wymaga od nas wiele zachodu. Możemy skorzystać np. z usług jednej z wielu firm oferujących tworzenie i obsługę...
    więcej...

  • Jakie formy płatności w sklepie internetowym?

    Obecnie wiele firm przenosi się do internetu. Nie dziwi ten fakt nikogo, gdyż prowadzenie interesu w internecie jest o wiele tańsze niż tradycyjne formy zarobkowania. Odpadają nam koszty m.in. wynajmu lokalu na sklep, magazynowania, a także wynajęcia wielu osób do obsługi zamówień i klientów. O opłacalności tego typu biznesu decydują także inne czynniki jak np. koszty, jakie musimy ponieść na reklamę. Są to jednak znacznie mniejsze wydatki niż przy tradycyjnych formach...
    więcej...

  • Wzrost obrotów w sklepach internetowych

    Coraz więcej firm przenosi swoja działalność do internetu. Spowodowane jest to kilkoma czynnikami, jednak najważniejszym z nich jest globalny zasięg takiej oferty umieszczonej w sieci. Dodatkowo dużą zaletą prowadzenia np. sklepu internetowego są o wiele niższe koszty utrzymania. Nie potrzebujemy tylu pracowników oraz sklepu stacjonarnego, w którym będziemy sprzedawali nasze towary. Jeszcze kilka lat temu wiele osób obawiało się zakupów w sieci z powodu wielu oszustw i...
    więcej...

  • Bariery wpływające na zwolniony rozwój sprzedaży w internecie

    Rozwój internetu oraz handlu w sieci uzależniony jest w dużej mierze od kupujących. To, że pojawiają się nowe sklepy internetowe, nie znaczy, że sprzedaż w nich będzie kwitła. W naszym kraju ciągle panuje mit, że zakupy w internecie obciążone są dużym ryzykiem i lepiej kupować w tradycyjnych sklepach zamiast internetowych. Jest to bardzo duża przesada, a opinie oparte są o stare sytuacje jeszcze z początków e-handlu, kiedy to zdarzały się oszustwa i nadużycia...
    więcej...

  • Co blokuje rozwój rynku e-commerce?

    Bardzo wiele firm decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do internetu. Spowodowane jest to znacznie niższymi kosztami prowadzenia takiej działalności oraz większą liczbą odbiorców oferowanych przez nas usług i towarów. Otworzenie biznesu w internecie nie jest problemem. Wystarczy nam niewielka kwota na założenie strony www lub sklepu oraz reklamę i pozycjonowanie naszego serwisu. Są jednak pewne czynniki, które blokują rozwój krajowego e-handlu i wpływają na...
    więcej...

  • Rynek e-commerce w naszym kraju cz. 2

    W pierwszej części artykułu wspomniałem o tym, jak szybko rozwija się nasz rynek handlu internetowego. Szczególnie w okresie świat bożego narodzenia właściciele sklepów oferujących towary w sieci mają pełne ręce roboty. Wszystko za sprawą dużo niższych cen, jakie możemy uzyskać w takich sklepach. Do grupy najczęściej kupowanych produktów w sklepach internetowych należy zaliczyć dobra konsumpcyjne jak odzież, obuwie, dodatki oraz różnego rodzaju drobną...
    więcej...

  • Rynek e-commerce w naszym kraju cz. 1

    Od pewnego czasu zauważyć można, że w naszym kraju wzrasta liczba firm, które przenoszą swoją działalność do sieci. Wzrasta także ilość przedsiębiorstw, które zakładając swoją działalność, prowadzą biznes tylko w internecie. Wszystko spowodowane jest znacznie niższymi kosztami prowadzenia takiej internetowej firmy. Internet daje nam tak wiele możliwości oraz szansę dotarcia do klientów z całego świata, że trudno nie skorzystać z takiej okazji. Wg...
    więcej...

  • Jak prowadzić blog dla twojego sklepu?

    Prowadzenie bloga dla twojego sklepu internetowego wydaje się świetnym pomysłem na promocję jak i dla dopełnienia idei sklepu. Czytelnicy mogą poznać cię jako eksperta w swojej dziedzinie, mogą szukać informacji na twoim blogu, jednak czy je znajdą? Oto kilka porad, w jaki sposób prowadzić bloga. Rozpoznanie Zanim podejmiesz kroki, które postawią twojego bloga na nogi, trzeba się rozeznać w podobnych przypadkach. Szukamy wtedy sklepów internetowych, które prowadzą...
    więcej...

  • Jak zdobyć uwagę klienta dzięki artykułom poradnikowym?

    Artykuły poradnikowe są cenne dla odbiorców, ponieważ pomagają w podjęciu decyzji związanej z kupnem, wyborem towaru itp. Jeśli dobrze odrobimy swoją pracę domową związaną z monitorowaniem problemów i potrzeb klientów, postawimy na wysoką jakoś tekstu, oprawy graficznej i merytoryki, tworzenie porad zapewni nam większy ruch na stronie. Przed rozpoczęciem tworzenia wpisów pomocne jest stworzenie określonych ram, według których będziemy konstruować swoje wpisy...
    więcej...

  • Blog dla twojego sklepu. Jak go promować?

    Prowadzisz bloga w swoim sklepie internetowym, mając nadzieję na wzrost sprzedaży, promocję i dobry PR, jednak wydaje ci się, że nie spełnia on twoich oczekiwań co do wyników i zastanawiasz się, jak to jest, że w innych przypadkach ten model promocji faktycznie przekłada się na wynik sprzedaży. Zacznij pomagać swojemu blogowi ulepszyć twój sklep. Wstrzel się w temat! Zaciekaw czytelnika tytułami, przewiduj jego potrzeby i zainteresowania. W tym przypadku pomocą służy...
    więcej...

  • Strony tematyczne dla twojego sklepu internetowego

    Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się nie tylko z obsługą klienta i dbaniem o odpowiednie zaplecze produktów. Trzeba również stale pozyskiwać nowych klientów, dzięki którym sklep będzie mógł się rozwijać, przynosić zyski i dobrze prosperować w sieci. Jego promocja wcale nie musi być standardowa – fanpage na portalach internetowych czy wykupowanie reklam w różnorakich stronach. Co powiecie na stworzenie własnej, niezależnej strony tematycznej, dzięki której...
    więcej...

  • Jak dobrze wystartować ze sklepem internetowym?

    Założenie własnego biznesu w Internecie w teorii może wydawać się proste i skuteczne. Kilka przeczytanych poradników zrobiło z nas ekspertów, a produkt jak i Klienci sami będą dobijać się do naszego e-sklepu. Niestety, teoria niekiedy brzmi znacznie piękniej niż praktyka. Potrzeba wysiłku, czasu i planu, abyśmy nie przepadli w bezkształtnej masie miernych, nie przynoszących zysków sklepów internetowych. Oto kilka wskazówek, w jakim kierunku warto zmierzać: Marka...
    więcej...

  • Jak dobrze zaprojektować sklep internetowy?

    Sklepy internetowe w dzisiejszym handlu odgrywają niebagatelną rolę. Istnieją w prawie każdej dziedzinie biznesu i są źródłem wysokich zysków. Jednak droga do świetnego zarobkowania w Internecie jest długa i żmudna. Nic nie przychodzi lekko, a aby odnieść sukces potrzebny jest doskonały schemat działania marketingowego. Samo założenie sklepu również nie jest do końca łatwe – trzeba zadbać o każdy detal, pokazać się z najlepszej strony i od początku budować...
    więcej...

  • Jak rozpocząć promocję sklepu internetowego?

    Założyłeś sklep internetowy, wprowadziłeś do niego towar, zadbałeś o każdy szczegół szablonu, zintegrowałeś się z najważniejszymi serwisami wspomagającymi transakcje, jednak jednego ci nadal brakuje – klientów? Nie zapominaj, że marketing to potężne narzędzie, a nad strategiami promocyjnymi trzeba spędzić trochę czasu, aby przyniosły zamierzony skutek. Nic samo nie przyjdzie, a klienci nie wejdą na twój e-sklep, jeśli nie będą wiedzieli o jego istnieniu...
    więcej...

  • Narzędzia zwiększające sprzedaż

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż poprzez narzędzia dla twojego sklepu internetowego. Coś taniego i wydajnego? Wielkimi krokami nadchodzi okres kupowania prezentów lub kompleksowego zaopatrywania się w wakacyjne stroje? Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i podpowiedz im czego szukają! Up-Selling I Cross-Selling Spotkałeś się może z nazwami tych modułów? Jeśli nie, to warto poświęcić chwilkę na zapoznanie się z ich możliwościami. Zorientujesz się...
    więcej...

  • Budowa silnej marki w Internecie

    Aby zbudować konkretną i silną markę w Internecie, trzeba mieć dużo cierpliwości i samozaparcia. Postaram się jednak Ci to nieco ułatwić i poniżej przedstawię 4 wskazówki, z którymi powinieneś się dokładnie zapoznać podczas układania generalnej koncepcji:   1. Znajdź to, co dla Ciebie jest najistotniejsze. Powinieneś również dobrze przemyśleć to, w czym jesteś na tyle dobry, że by przyniosło sukces. Zastanów się nad Twoją pasją oraz korzyściami...
    więcej...

  • Jaką rolę gra kolorystyka w sklepie internetowym

    Bodźce wzrokowe stanowią u nas aż 80 % wszystkich, jakie odbieramy każdego dnia. Tylko od Ciebie zależy, jakich kolorów użyjesz zarówno w Twoim sklepie internetowym jak i stacjonarnym, ale będzie to miało ogromny wpływ na to, jaką liczbę klientów zyskasz oraz co u Ciebie kupią. Wyrobi to również Twój wizerunek na rynku. Kolory, które wybierzesz mają również znaczący wpływ na to, ile sprzedasz jakich produktów oraz do jak dużej grupy konsumentów uda Ci się dotrzeć...
    więcej...

  • Jak składać reklamację w sklepie internetowym

    Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne. Sklepy Internetowe dają nam możliwość kupienia dużej ilości produktów bez wystawiania nogi na próg domu. Są więc nie tylko wygodne, szybkie, ale także ceny, z którymi możemy spotkać się w sieci są znacznie korzystniejsze od tych w sklepach stacjonarnych.Dlaczego sklepy internetowe? Sklepy Internetowe zawdzięczają swoje niskie ceny...
    więcej...

  • Najczęściej spotykane przekręty na Allegro

    Do serwisu aukcyjnego jak Allegro mają dostęp wszyscy. Możemy na nim sprzedawać, kupować, licytować produkty, ale także zostać oszukani. Mimo iż, Allegro stara się jak może zabezpieczać przed oszustwami przez ciągłe ulepszanie systemu, to na pochopność kupujących nie mają wpływu. Większość oszustw właśnie z tym się wiąże. Klienci są za bardzo...
    więcej...

  • Dlaczego ludzie porzucają swoje koszyki w sklepach internetowych?

    Niektórym zdaje się, że sukces właściciela sklepu jest już wtedy, kiedy jakiś klient ma produkty w koszyku, ponieważ skoro tam są to zapewne zamierza je kupić. A dlaczego chce je nabyć? Z pewnością spodobała mu się cena, jak i sam produkt, a więc super, bo już jest zwycięstwo.To jednak wcale tak pięknie nie wygląda, ponieważ pełny koszyk nie oznacza, że klient rzeczywiście...
    więcej...

  • "I ślubuję ci miłość, wierność i lojalność" Czyli o tym, jak zatrzymać przy sobie klienta?

    Trzeba przyznać, że każdy doświadczony e-sprzedawca potwierdzi te słowa: to lojalni klienci są podstawą w tej formie sprzedaży. Przede wszystkim klienci którzy przychodzą, zrobią zakupy i odchodzą, wiążą się z dużo większymi kosztami, niż ci, którzy robią zakupy regularnie. Ponadto często dzieje się tak, że 80% obrotów sklepu robi 20% klientów (zasada Pareto). Poza tym pozyskiwanie nowych to szansa na to, że i staną się tymi stałymi, więc nie można skupiać się...
    więcej...

  • "Klient nasz pan" Standardy obsługi klienta w usługach - czyli jakim sprzedawcą powinieneś być na codzień?

    Niestety, ale historii na temat zabawnych lub absurdalnych sytuacji związanych z obsługą klienta można by opowiadać wiele i to nie bez powodu. Poza tym dynamicznie zwiększa się liczba osób zatrudnionych w sektorze usług, a każdy operator telefonii komórkowej czy dostawca telewizji satelitarnej posiada własne biuro, za pośrednictwem którego odbiorcy kontaktują się w sprawie zakupionych pakietów. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jakie standardy podczas...
    więcej...

  • Co kupuje polski e-konsument? Trendy zakupowe polaków według Zalando

    Trzeba przyznać, że według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48 procent polskich internautów kupuje online. Ponadto coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych. Zdecydowanie jednak najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. To właśnie Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe...
    więcej...

  • Sklep internetowy. Czy warto go otworzyć? Część 2

    Musisz wiedzieć, że graczem typu merlin.pl czy euro.com.pl które mają szeroki asortyment i potężne zaplecze raczej nie staniemy z dnia na dzień, nawet z ogromną gotówka w kieszeni, ponieważ są to sklepy które latami budowały swoją pozycję i zaufanie, a to w sprzedaży online jest kwestią najistotniejszą, aby Klient zechciał u nas cokolwiek kupić musi nam ufać. Chodzi oto, że to właśnie strach przed nieuczciwymi sprzedawcami jest największym problemem e-commerce. Dlatego...
    więcej...

  • Sklep internetowy. Czy warto go otworzyć? Część 1

    Wielu ludzi kupuje przez Internet już od dawna, ponieważ jest prościej, taniej i z domu nie trzeba wychodzić jak jest zimno. Dlatego nieważne czy jest to sprzęt RTV, książka, buty czy spożywka – kupić w sieci można właściwie wszystko. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego czy warto założyć sklep Internetowy. Przeczytaj go koniecznie! Fenomen sklepów internetowych Zacznijmy od tego, że praktycznie każda branża ma jest już dość mocno osadzona...
    więcej...