Jak rozpocząć promocję sklepu internetowego?
Założyłeś sklep internetowy, wprowadziłeś do niego towar, zadbałeś o każdy szczegół szablonu, zintegrowałeś się z najważniejszymi serwisami wspomagającymi transakcje, jednak jednego ci nadal brakuje – klientów? Nie zapominaj, że marketing to potężne narzędzie, a nad strategiami promocyjnymi trzeba spędzić trochę czasu, aby przyniosły zamierzony skutek. Nic samo nie przyjdzie, a klienci nie wejdą na twój e-sklep, jeśli nie będą wiedzieli o jego istnieniu. Zmień to!
-
Storytelling – opowiedz historię swojej marki!
Storytelling to opowieść naszej marki dla szerokiego grona publiczności. Wykorzystaj swoje atuty do budowania emocjonalnej więzi z klientem. Tworzysz z pasją, a twój sklep ma ciekawe wątki, które nadają się do ciekawej opowieści? Stwórz narrację zanim stworzą ją twoi odbiorcy. Nadaj kierunek, w którym będą oni patrzeć na twój biznes. Zacznij już na początku i uzupełniaj swoją historię z czasem!
-
Blog przy sklepie – zaciekaw tematem klientów!
Jest to jeden z najprostszych i najtańszych sposobów promocji swojego e-sklepu, a zwie się content marketingiem. Mówiąc dokładniej – content marketing to tworzenie atrakcyjnych i merytorycznych treści, która generuje długotrwałe relacje z czytelnikami oraz ciągłą interakcję. Zyskujemy nie tylko ruch na stronie, ale także unikatowych użytkowników. Tworzysz artykuły dla wnętrz, domu, ogrodu? Stwórz bloga zawierającego porady związane z twoim tematem, wywiady, ciekawe metody aranżacji, porównywanie produktów. Stawiaj się na pozycji eksperta zarazem reklamując swój produkt.
Pamiętaj, że ten z pozoru tani środek promocji wymaga wiele zaangażowania. Treści publikowane na blogu muszą być bardzo dobre jakościowo i ciekawe. Ktoś musi je tworzyć, a jeśli sam nie masz na to czasu lub po prostu brakuje ci talentu, trzeba wynająć profesjonalnego copywritera. Takiego bloga również trzeba promować i pozycjonować.
-
Poczta pantoflowa – wykorzystaj swoich znajomych!
Zapoznaj ich ze swoim produktem i przekonaj, że jest to dla ciebie sprawa warta świeczki. Poproś ich o udostępnienie twojego sklepu na portalach społecznościowych. Zaopatrz ich również wizytówki twojej firmy, aby mogli je dawać swoim znajomym.
-
Aktualizacja regeneracja!
Często zmieniaj opisy swoich produktów jak i na stronie sklepu. To generuje stały dopływ nowych treści, które uwielbia Google. Pamiętaj, aby w tych opisach zawrzeć odpowiednie słowa kluczowe, którymi pozycjonujesz stronę.
-
Wdrażaj nowe pomysły!
Nie ograniczaj się do utartych schematów. Jeśli masz pomysł na akcję promocyjną i ma on ręce i nogi, zaciągnij opinii profesjonalistów i wejdź w to! Użytkownicy Internetu uwielbiają nowości i kreatywne podejście do tematu. Docenią twoje zaangażowanie.
Nie trać czasu – do dzieła!