•   Poniedziałek, 29 kwietnia 2024
E-commerce

Co kupuje polski e-konsument? Trendy zakupowe polaków według Zalando

Trzeba przyznać, że według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48 procent polskich internautów kupuje online. Ponadto coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych. Zdecydowanie jednak najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. To właśnie Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący panujących trendów zakupowych wśród Polaków. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak od tego, że Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Generalnie rzecz ujmując po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej. Trzeba przyznać, że coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Ponadto liczba wizyt na stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62 procent, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50 procent.

Warto zastanowić się również nad tym jaką odzież i obuwie kupują Polacy.

Okazuje się bowiem, że aż 72 procent e-konsumentów wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Ponadto jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski. Musisz wiedzieć, że Szczecin to stolica dzieci, ponieważ tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Natomiast Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję, gdyż jest to miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Przede wszystkim tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.

Okazuje się także, że Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium. Za to Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej. Jednak w Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”, ponieważ tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje. Na koniec warto wspomnieć także o tym, że Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu, gdyż sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.

Przede wszystkim jednak Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Co ciekawe imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Poza tym dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy.

Zobacz również