•   Poniedziałek, 15 lipca 2024
Strony www

Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu! część pierwsza

Generalnie rzecz ujmując nawet najlepsza strona w Internecie nie będzie taka świetna, jeśli nikt jej nie odwiedza. W związku z tym, ten artykuł będzie poświęcony właśnie pozycjonowaniu, które jest absolutnym ‘must have’ każdej strategii marketingowej w sieci. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący pozycjonowania i tworzenia stron WWW. Przeczytaj go koniecznie!

Czym w ogóle jest pozycjonowanie?

Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization), wymaga jednak ciężkiej pracy i konsekwencji w działaniu – rezultaty nie pojawią się od razu, tylko w wyniku codziennej, czasami nawet żmudnej i czasochłonnej pracy.

Budowanie linków zewnętrznych

Przede wszystkim, każda strona internetowa chce być widoczna na samym szczycie internetowych wyszukiwarek, jednak lider może być tylko jeden. Pojawia się więc pytanie jaki jest klucz do sukcesu tych ‘pierwszych’? No cóż, linki zewnętrzne są jednym z podstawowych narzędzi, dzięki którym możemy podnosić naszą pozycję w rankingach wyszukiwarek. Generalnie rzecz ujmując linki zewnętrzne (inaczej zwane IBL – z ang. inbound links) są to linki obecne na innych stronach internetowych, które przekierowują użytkownika do Twojej strony. Dlatego im więcej linków zewnętrznych posiadasz, tym ważniejsza i ciekawsza staje się Twoja strona, a co za tym idzie – będziesz plasować się wysoko w rankingach wyszukiwania.

Musisz wiedzieć o tym, że budowanie linków zewnętrznych, jeśli jest wykonywane prawidłowo, nie jest zadaniem prostym, ponieważ dodawanie linków na innych stronach odbywa się często poza Twoją kontrolą. Dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak budować efektywne linki zewnętrzne.

Koniecznie stwórz wysokojakościową, edukacyjną lub rozrywkową treść, ponieważ jeśli ludzie polubią stworzone przez Ciebie treści, będą chętniej odwiedzać Twoją stronę. Ponadto wpisz link do Twojej strony do katalogów internetowych – takie działanie stanowi dobry początek, by zaistnieć w sieci. Poza tym zamieszczaj pozytywne komentarze na blogach – korzystają na tym obie strony: właściciel bloga zyskuje w oczach czytelników, a Ty zdobywasz potencjalnych klientów. Pod żadnym względem NIE: pożyczaj, błagaj, stosuj przekupstwa czy wykupienia linków.

Budowanie linków wewnętrznych

Oczywiście, linki zewnętrzne są niezwykle istotnym elementem naszej strategii, nie należy zapominać o znaczeniu linków wewnętrznych. Generalnie rzecz biorąc, chodzi w nich o zamieszczanie słów kluczowych (kluczowych ang. keywords) w linkach przekierowujących użytkownika na podstrony Twojego serwisu. Musisz wiedzieć o tym, że linkowanie wewnętrzne zawiera w sobie: menu główne, tytuły, podtytuły artykułów, Tagi do zdjęć/ obrazów oraz linki. Bardzo często linkowanie wewnętrzne odnosi się do tzw. gęstości słów kluczowych (kluczowych ang. keyword density).

Zobacz również